Saturday 4 April 2009

Slapp Lördag

Jag och mina sambos Ida och Angelika började laga frukost idag vid tolv-tiden, skrattade, lyssnade på 80-tals pop, snackade en otroligt massa strunt och dansade (såklart) i köket. Det där med att dansa i köket medans man tillagar mat verkar ha blivit något utav en tradition sedan vi bodde i Mile End.
Vi har otroligt roligt ihop, jag och mina sambos. Jag har bott med både Ida och Angelika i tre år och vi är som en liten familj här hemma, det är verkligen avslappnat på alla nivåer.
Hur som helst, helt plötsligt efter att ha ätit frukost i en hel evighet (scrambled eggs, grek yoghurt med bär, ost som Ida köpt med sig från Paris, kex och bröd så var klockan 15.30. Hur lyckas man flamsa bort över tre timmar bara sådär?
Snabbt gjorde vi oss i ordning och gick iväg på en promenix till Highbury Fields som är en park som ligger här i Islington. Efter lite parkhäng tog traskade vi ner på Upper Street mot Angel, nu har jag kommit hem igen och Angelika ska fixa mitt hår, sedan bär det av på ytterligare äventyr.
Det var min dag det.
Laters x

2 comments:

Anna said...

Låter som en härlig dag! :) Det är en av sakerna jag saknar mest med att inte bo i flatshare längre, i Whitechapel hade vi alltid så sjukt roligt på helgmorgnarna med frukostlagning och snack och skratt och dans!

SW said...

Anna, ja det är kul att ha flatmates , ja i alla fall om det fungerar så bra som det gör för oss! Hoppas du hade en mysig dag du med. Kram