Thursday 30 April 2009

Lite skadad men glad ändå

Jaha, det är väl bara att inse att en bra cyklist blir man inte förens man har fallit av cykeln 100 gånger...eller? Idag hände det alltså igen. Jag lyckades på något sätt fastna i cykeln med mina jeansshorts och detta orsakade att jag ramlade av cykeln vid Bank Station, mitt i smeten i City omringad av en massa businesspeople! Det gick som tur bra, jag hade en lång kö med bilar bakom mig men eftersom det var kö så stod de stilla...hehe. Massa killar kom fram och fråga om jag behövde hjälp, jag tyckte mest att det var pinsamt och ville bara upp på cykeln och cykla därifrån så snabbt som möjligt. Så det gjorde jag.

Ena låret sved ganska mycket och mina tunna leggings var upprivna - men jag visste inte att jag blödde! Så när jag kom fram till skolan så påpekade min klasskompis att jag hade stora sår på låret och att det inte såg så bra ut...
Så jag gick in på toa, tvättade det och fick lov att ta av mig mina leggings och gå runt i mina små denimshorts barbent! Well, resten av klassen uppskattade mina 'cyclist legs' i alla fall så det var ju bra att man kan bjuda på något...

Givetvis bjuder jag även er på en bild utav mitt innanlår. Gissa hur många som kom upp idag och sa 'Do you know that you have a nasty cut on your leg?' ....öhh...'YES'...

4 comments:

Stina i London said...

AJ! Herreud, om jag hade varit dig hade jag bett en snygg kostymkille ringa ambulans och sen tvinga honom att folja med, det ar battre an de flesta dating siter ;)

Nej, uscha, jag hoppas det inte gor allt for ont for det ser riktigt nasty ut!

SW said...

Haha jo jag kanske borde ha gjort det...men förra året när jag ramlade och skadade armbågen så hade jag en hel drös av brandmän som tog hand om mig så jag lever fortfarande på den upplevelse...
Hade lite för mkt att göra igår för att hinna tänka på att utnyttja dessa kostymkillar....

Nja såret svider lite, alla tycker att det ser hemskt ut, jag tycker mest att det ser ut som om någon har försökt att tortera mitt lår med ett grilljärn eller ngt liknande.:)

Victoria said...

Aj det där såg inte alltför skönt ut!

Tiina said...

Aj det där ser inte skönt ut alls! Hoppas det börjar bli bättre nu :)