Tuesday 7 April 2009

Sluta snooza trick?

Varje morgon ringer min klocka kl 06.30. Jag snoozar oftast fram tills min andra väckarklocka ringer, det är en radioklocka för människor med nedsatt hörsel, och den tjuter, högt! Den står lite längre bort i mitt rum så jag tvingas upp för att stänga av den. Om jag är duktig så går jag inte tillbaka till sängen utan tar i stället en dush. Men ofta så har jag dushat på kvällen innan sängdags och ramlar därför tillbaka till sängen, sätter på datorn i sömnen och halvsover fram till kl 06.55. Klockan 7 tvingar jag mig upp eftersom jag cyklar hemifrån kl 07.35, gör allt nödvändigt i badrummet, går upp till köket och tar datorn med mig och ser om jag hinner äta frukost, och om det finns någon frukost att äta. De sista fem minuterna sminkar jag mig lite snabbt, fixar håret och packar väskan.

Tyvärr har jag inte funnit något bot på alla mina addictions ännu :) Jag använder datorn för att klara mig upp på morgonen, det är helt sjukt, min nyaste metod är att lyssna på 80-tals discopop på lastfm.com(Gloria Gaynor bl.a) .

Men i morgon tänkte jag prova en ny taktik. Jag har nämligen köpt hem jättegod frukost med bagels och jordgubbar, så jag tänkte locka mig själv med banan/jordgubb/havre-smoothie i morgon och toastade bagels, se upp att komma upp runt 06.30 så jag slipper stressa. Vi får se, jag går i alla fall och lägger mig i skaplig tid i kväll.
Godnatt!

2 comments:

Ces said...

Jag gillar din ide! Jag funkar ungefar lika dant och det spelar egentligen ingen roll vilken tid jag gar upp. Ar jag duktig och tar en prommenad innan jobbet gar jag upp kl 7.15 och gar hemmifran 7.30. Annars gar jag upp kl 8, efter att ha snoozat sedan 7.30.

Pa tisdagar borjar jag inte for an kl 11.30, men gar fortfarande inte upp for an 10.15. Jag tror jag ska sno din ide och prova med en god frukost pa torsdag.



Kram

SW said...

Ces, det funkade för mig! HAr du provat ännu?