Thursday 16 April 2009

Breathing: a requirement for problem solving

Jag har suttit här hela förmiddagen och försökt lösa en massa bekymmer. Och desto mer jag försökte göra det på egen hand desto värre blev det. Till slut tänkte jag 'Kanske ska jag be om hjälp'?
Och det gjorde jag. Och allting kändes så mycket bättre. Jag får lätt för mig att jag måste klara allt på egen hand. Jag rusar, tar i, stångar mig fram, svettas, gråter och blir arg. Idag stannade jag upp, andades (tack Anna) och tänkte om. Gjorde ett telefonsamtal till en snäll kvinna, hon hade inte lösningen på mina bekymmer men hon lugnade definitivt ner mig, precis vad jag behövde. Lösningen kanske inte visar sig idag men jag jobbar i alla fall för det. Den lilla katastrofen som jag hade fantiserat ihop i min hjärna är just det, en fantasi.

Nu ska jag fixa med lite trista dokument och se till så att de hamnar i rätt händer.
Dessutom har jag också bokat en liten resa till Sverige och jag kommer att befinna mig i Kungsör från och med Torsdag nästa vecka. Yes!

I kväll ska jag tala inför 100+ människor i en halvtimma om beroende, missbruk och tillfrisknande och allt som hör där till. Tänk på mig kl 19 är ni snälla, då sitter lilla jag framför en otroligt stor bunt av människor på Portobello Road. Eeeek.

4 comments:

Matilda said...

Jag lovar att tänka på dig! Jag är också som du ska klara det själv. I Sverige funkade de bättre, jag visste mer vad man ska göra för att lösa olika problem där. Kunde alltid åka till mamma & pappa o bli omhändertagen om de var jobbigt ett tag. Men här är det nåt helt annat, och jag vågar inte riktigt ta emot hjälp av mina vänner för de känns som jag är i vägen & "utnyttjar" siatutionen. Men jag ska ta min kära väns erbjudande o flytta asap nu!

Stina i London said...

Jag haller alla tummar jag har!! Kram

Zaba said...

Det är så konstigt att det är svårt att be om hjälp. Jag är precis likadan jag ska göra allt själv.
Men faktiskt igår bad jag om hjälp och fick det, känns bättre här också.

Lite försen för att hålla tummarna men hoppas det gick bra ändå ikväll.

SW said...

Tack så jättemycket för era tummar och tår och tankar! :)