Sunday 26 April 2009

Home sweet home

Det känns alltid lika bra att komma hem till London. Folk i Sverige frågar mig ofta 'Men, när ska du inte flytta hem då?'. Men London är ju mitt hem. Kungsör är där mamma och pappa bor, där har jag ju inget liv, och resten av Sverige känns ju inte heller särskilt 'hemma'. Så nej, jag bor redan i mitt hem där jag för tillfället trivs otroligt bra!

Förutom att jag blev irriterad på Ryan Air (igen) så gick flygresan bra. Den här gången handlade det om att man endast får ha ett handbagage, och eftersom jag inte lyckades få i min datorväska i min lilla väska så fick jag ta datorn i handen och lämna över datorväskan till Pappa, så den blev kvar i Sverige. Har ni föresten hört att Ryan Air även har planer på att ta betalt för toalettbesök? £1 per gång kostar det. Fint för de fina...eller?
Ja ja, jag ska inte klaga - mina föräldrar bor så nära Västerås så även om det inte är särskilt billigare längre flyger jag ändå hellre till V-ås än till Arlanda.
Men en sak som var väldigt bra var att jag fick flygsällskap! Jag tycker nämligen att det är jättetrist att flyga och jag får alltid göra det ensam. Men den här gången stötte jag på en tjej från Kungsör som också bor i London och skulle med samma plan. Vi snackade hej vilt hela flygresan och utan att ens en enda gång ha tittat på klockan så var det dags för landning. Härligt!

Nu är jag hemma, har ätit svenskt bröd med kaviar och druckit Oboy, känner mig lite småsjuk men hoppas det går över under natten, viktig dag på jobbet i morgon och en superhektisk vecka framför mig.

Godnatt x

No comments: