Thursday 2 April 2009

hög mitt i natten


Tre koppar kaffe. Kanske fyra. Jag är hög, sömning, och skakar lite smått av adrenalin. Hög på kaffein alltså. Heter det så på svenska? Heter det inte koffein? Hmm.
Här sitter jag och skriver, och jag tycker det är kul. Såhär mitt i natten verkar jag kunna fokusera som bäst, om jag har för mycket tid på mig att göra något, om jag inte har en desperat press på mig så blir jag så lätt distraherad. Det finns så mycket annat att tänka på liksom.
Dessutom tror jag att jag gillar effekten av adrenalinet. Man känner sig lite smått skakig, lite småhög sådär.
Men min rygg gör ont. Den tycker inte om att sitta och knäppa på tangentbordet en längre tid.
Nej nu måste jag fortsätta! Ha det.

3 comments:

Zaba said...

Vet precis hur du känner dig, jag var exakt likadan när jag pluggade. De bästa uppsatserna jag gjort var de som jag började på natten innan deadline. Verkar han någon mystisk sjukdom som gör att jag inte kan få ideer tills jag är superstressad.
Sen går det ju inte att skriva om det är stökigt, man har inget att tugga på osv osv.

Lycka till

Anonymous said...

Haha, kanner sa igen mig. Jag skriver alltid bast mitt natten, hog pa kaffe, socker och en deadline som narmar sig med stormsteg, da produserar jag som bast.

Jag onskar dock att jag kunde borja planera lite battre, sa jag slipper skriva mitt i natten. Stressen gor att jag skriver battre essays men bade kroppen och psyket blir ju helt forstort och upp fuckat efter en natt utan somn.

x Linda

SW said...

Zaba o legallysophie-
Ja på något sätt verkar min hjärna fungera bäst under press, det är som att jag kan fokusera så otroligt mycket bättre när jag vet att jag inte har något annat val.
Vet inte hur jag kan göra det på ett annat sätt..