Wednesday 11 March 2009

Det där med att dejta

Här sitter jag i mina träningskläder och dricker en stor kopp te, jag har ont i halsen och känner mig lite halvt sjuk. Jaja. Det går över!
I kväll ska jag på dejt...jag dejtar ganska mycket nu förtiden. Inte för att jag är alls särskilt sugen på ett förhållande, utan jag gör det mest för att det är kul och en faktiskt ganska lärorik upplevelse. Dessutom tackar man ju inte nej om någon tar sig till modet och faktiskt frågar!
Det här med dejtandet är en ny grej för mig, förut brukade jag mest gå ut, bli full och ramla in i människor. Att dessutom dejta spiknykter var något som jag brukade oroa mig för, men nu har jag ju blivit så van vid det och det känns bara naturligt. Det är mest killarna som verkar tycka att det är lite jobbigt att man inte vill dela på en flaska vin.
Något som jag verkligen kan rekommendera för er tjejer som är singlar är multidating. Det handlar om att dejta flera människor samtidigt. Både jag och min flatmate Angelika har gjort det och det är otroligt roligt och det bästa med det är att man blir inte 'hooked' på en person bara för att man bara har en att tänka på.
Jag vet att jag har fungerat så förut i alla fall, att har jag bara en att tänka på så får jag lätt för mig att jag känner något för den personen. Men om man har fyra stycken som ringer, bjuder ut en på dejt etc så är man helt enkelt 'way to busy' för att bli gå runt och inbilla sig att man är kär i någon.
Hmm, does it make any sense at all?

S xx

2 comments:

Anonymous said...

lycka till med dejten ikvall.. Spannande!

SW said...

Tack!