Thursday 26 March 2009

Studying from home

Jag gick inte till skolan idag, vaknade kl 6.30 am och insåg att jag har så mycket att göra tills nästa vecka så jag prioriterade uppsatsskrivande framför lektioner.
Ibland går det bra att plugga hemifrån, bara jag inte sätter för stor press på mig själv. Press för mig är bara negativ energi som inte borde få släppas fri, så därför jobbar jag på samtidigt som jag lyssnar på bra musik (The Smiths!) och twittrar.
Ja, jag har en twitter.

På eftermiddagen ringde Angelika och frågade om jag ville äta lunch med henne. Så jag hoppade snabbt ur pyamasen (varför byta om när man bara ska vara hemma?) till mina slitna dundersköna lee-jeans om promenixade bort till Acoustic, Islingtons bästa brunchställe.

Nu ska jag fortsätta med att läsa lite artiklar om implicit och explicit cognitions - det är lite klurigt men jag försöker tänka på slutresultatet, en master i science!
Jag bytte min profilbild på blogger idag, man ser mest mina ben men jag har på mig min favoritklänning, min första sparkly dress!

4 comments:

Anonymous said...

De benen tål att visas upp! :D Bra val att stanna hemma och plugga tycker jag, ibland är det faktiskt inte värt att gå till skolan om det bara är en snabbis i alla fall.

Ces said...

Skit snygg klanning Sofia!

Kram

Anonymous said...

Och förresten har jag likadana påslakan! Det såg jag inte på laptopskärmen igår :)

SW said...

Anna, haha tack. Ja nu är det ju så att mina skoldagar aldrig är korta, alltid 10 timmar långa men som tur var hade det vart ganska tråkigt så jag hade nog ångrat mig om jag hade gått dit. :)

Ces, tack! trettio ynka pund på FCUK resan förra sommaren.