Sunday 15 March 2009

I need your help

Kära läsare jag vill ha erat råd! Killen som jag var ute på dejt med förra veckan skickade ett meddelande där det stod...'Was hoping u fancy coming round for dinner nxt week, I promise it wont poison you'.
Jag vill ha eran hjälp. Även om det är gulligt av honom att erbjuda sig att laga middag åt mig så skriker allt inom mig NEJ! Jag tycker att det är alldeles för tidigt att efter en dejt åka hem till en man, även om det bara är dinner. Jag känner mig inte säker helt enkelt hemma hos någon som jag inte känner. Jag är otroligt aktsam när det gäller killar nu förtiden pga mina tidigare erfarenheter.
Men, jag vill gärna träffa honom igen och lära känna honom bättre - hur kan jag svara på ett sätt som är ett artigt 'nej tack', allt annat - men INTE middag hemma hos honom?

5 comments:

Ces said...

Hej Sofia. Jag forstar hur du kanner det. Man kan aldrig vara nog forsiktig. Varfor berattar du inte som det ar? Du kanske inte ska saga att du ar radd for att han ar ett weirdo, men sag att du vill lara kanna honom battre innan du aker hem till honom.

Eller varfor ber du inte honom komma hem till dig i stallet sa kan du laga middag (eller ni kan laga en tillsammans) och fraga om en av dina flat mates kan vara hemma och se till att du ar ok?

Kram

Anonymous said...

Ah den ar svar...

Jag tycker du skall gora som Ces sager, prata med honom. Jag forstar att det ar svart men det ar alltid battre att vara arlig. Du kan inte direkt komma hem till honom och vara stel som en pinne (det kommer anda bli misslyckat)... Ar han vettig sa forstar han din situation... om inte.. sa ar han anda inte vart att agna tid at.. (later hart jag vet.. men det ar sant)

xx Linda

Anonymous said...

Jag tycker du ska svara med att foresla nagot annat, han verkar ratt sa artig och kommer nog inte ifragasatta, men gor han det sa kan du vara arlig och saga att det kanns for tidigt. Du behover inte saga varfor.

Svara och sag att det later trrevligt, men du hade tankte foresla att ni skulle gora xxx och fraga om ni kan ta middag nagon annan gang.

Pa det viset sa visar du att du vill traffas, du sager inte heller blankt nej till middag utan skjuter bara lite pa det.

Hoppas det gar bra!

Kram

SW said...

Tack kära ni för era råd, jag har följt dem och nu får vi se vad som händer. Han kommer säkert backa ur nu när han inte får som han vill, oh well - då är han precis som Linda sa, inte värt det!

Anonymous said...

Hoppas det funkar! Jag sa som det var till killen jag dejtade - att vi lär ta det jättelångsamt, för jag får panik. Han accepterade det och respekterade det fullt ut och det har funkat skitbra. Det är när de förstår sånt, som de är något att ha.