Saturday 28 March 2009

lite smått irriterande

Jag började skriva ett inlägg om hur irriterad jag är över att ingen från kommitteen dök upp till mötet igår. Jag gjorde precis allting. Så i ställe för att bara göra min del, som är att leda mötet, sitta längst fram och se till så allt sker som det ska, inleda, föra, avsluta och hitta en person som gör 'main share' så fick jag även vara ansvarig för litterature, kassan och kaffet.
Multitasking med andra ord. Men jag tycker att det är lite smått irriterande att bara för att jag alltid är där och gör det jag ska, och inte är rädd för att ta för mig och se till så att allt är som det ska, så börjar man bli tagen för givet .
'Sofia will do it' attityden är liksom inte sådär jättekul alla gånger.

Men det var ju inte det jag skulle skriva om. Jag ligger fortfarande i sängen, kom hem kl 4 efter att ha varit ute med några kompisar. Jag lyckades som tur var avboka min frukostdejt men vaknade ändå kl 8.30. WHY?
Nu ska jag gå upp och gå iväg och handla frukost. Croissanter, yoghurt, mango och apelsinjuice tror jag kan mysa upp min pluggmorgon!

2 comments:

Anna said...

Det är så himla tråkigt när folk inte kan dra sitt strå till stacken tycker jag!

Hoppas du har en mysig helg i alla fall :-)

Kram!

SW said...

Anna, ja visst är det. Bara för att man själva är ansvarstagande och ser till så saker och ting blir gjort så vill man ju inte bli sedd som någon som alltid fixar allt!

Hoppas du med har haft en bra helg
Sx