Monday 2 March 2009

Internet-los

Varat bredband kranglar hemma sa det ar darfor jag inte har uppdaterat sedan i fredags morse! Men nu ar jag i skolan sa da passar jag pa, ursakta saknaden av de svenska bokstaverna. Sedan vi sist hordes har jag stukat handleden, fyllt 26 ar (!), skrattat, fodelsedags-brunchat och gratit. Hinner inte skriva om allt i detalj, handleden stukade jag under movement-therapy som var med och ledde i fredags morse. Vi gjorde snabba vandningar pa ett halt tragolv och jag ramlade pladask. Pinsamt! Nar jag sedan stallde mig upp sa markte jag att min hogra handled hade svullnat upp. Men det ar battre nu!
I gar blev jag 26 ar och firade detta med brunch och tarta pa Fig&Olive pa Upper Street.


Jag har varit i ett kanslomassig storm hela helgen, jag har langtat efter manniskor som jag saknar, jag har varit ledsen och arg och inte riktigt forstatt varfor - samtidigt som jag inte riktigt vet om jag har ratt att kanna det jag kanner. Det kanns som jag har missat sa manga ar av kanslomassig utveckling och att jag haller pa att ta igen. Kanske jag har helt fel, jag kanske inte ar den enda 26-aringen som i vissa stunder kanner att det ar mycket man inte forstar? Vad vet jag.
Solen skiner och jag kanner mig fri. Jag har gett mig sjalv ett nytt lofte att jobba med. En dag i taget, sa ska det nog gra bra.
Nu hinner jag inte skriva sa mycket mer, har en artikel att analysera, men jag aterkommer i morgon direkt fran LSBU. :)

3 comments:

Anonymous said...

Jag kanner igen det dar med kanslomassig utveckling... Sa manga ggr sa kommer jag pa mig att lara mig nya saker om mig sjalv och acceptera nya sidor av mig som jag kanner att jag egentligen borde ha gjort som tonnaring.

Da blir man bitter och frustrerad och tanker att man borde ha tid till att gora annat sa pass 'sent' i livet och att det ar forjakligt att man ar over 20 och anda som en tonnaring pa vissa stadier.

Men sa fort det hander sa brukar jag paminna mig om att alla utvecklas vi olika. Vissa gar hela livet och forstar sig inte pa sig sjalv eller sina egna kanslor och darfor ar san utveckling battre i mid 20s an aldrig, eller senare i livet.

Plus att man blir en rikare manniska om man inser och accepterar att man lar sig nya saker om sig sjlav varje dag. For sig sjalv ar ett omrade man aldrig blir fardigutbildad pa!

Kram

Judith said...

GRATTIS i efterskott!

Önskar dig ett fantastiskt nytt år.

Kram

Anonymous said...

Stort grattis i efterskott!

Hoppas du kommit ur din emotionella berg-och-dalbana (eller i alla fall att läget känns mer stabilt!). Jag känner igen mig i det du pratar om. Har haft enorma ups and downs på sistone men det är bara att kämpa på, hur käckt det nu än låter.
Ta hand om dig (och hoppas internet-problemet löst sig!)