Monday 30 March 2009

Om att vara nöjd

Jag är sällan helt tillfredställd. Jag har väldigt svårt att inte känna mig rastlös.
Det är som om att något inom mig fortfarande hungrar. En hunger efter spänning.
Jag tror att det är därför jag har så svårt att sitta still. Men jag skulle så gärna vilja kunna vara lite mera nöjd med att bara vara. Jag tror nämligen att livet blir lättare då. Dessutom tror jag också att sömn, lugn och vila skulle göra mig gott.
Men det fungerar liksom inte.
Som till exempel på fredagar. Jag åker hemifrån före kl 7 AM för att komma till Priory i tid. Sedan har jag en astung dag där med en massa terapi vilket gör att all energi sugs ur en. Efter det håller jag i mitt möte mellan 19.00 - 20.30, sedan efer mötet går vi alltid till Starbucks. Jag är där varenda fredag, nästan. Och har varit det i ca 20 månader nu. Hur som helst, om jag skulle få för mig att åka hem direkt efter Starbucks eller middag i Soho (som också har blivit ngt av en tradition) så känns det hemskt konstigt. Om jag kommer hem före kl 00.00 så börjar jag undra, jaha, men vad ska jag göra nu då? På lördagarna brukar jag ofta gå upp vid 9-10 tiden, gå ut och springa eller cykla någonstans, köpa croissanter på franska fiket, äta frukost för att sedan åka iväg någonstans vid 11-12 tiden, komma hem vid 18-tiden, göra mig i ordning och sedan gå ut! På vardagarna när jag jobbar cyklar jag hemifrån kl 7.30 AM, jobbar från 8-18.30, kommer hem vid 19.00, äter och gör allt annat trist, om jag har tid går jag på möte där emellan, men annars pluggar jag.
Därför har jag väldigt svårt att bara vara hemma och gå runt och plocka, ni vet, göra nödvändiga saker, titta ut genom fönstret, se på film eller tv och sånt där. En vanlig dag för mig är oftast fullproppad av saker att göra, människor att träffa, möten att gå på, plugg, jobb etc. Vanligtvis trivs jag bra med att leva ett hektiskt liv. Den enda nackdelen är att jag inte hinner med mig själv riktigt, jag skulle behöva en PA för att få allt det tråkiga gjort som att sortera papper, fylla i formulär, gå till posten, gå till banken etc etc. Jag tänkte på det i morse, vad bra det skulle vara att ha någon som gör allt trist åt mig! Någon som tog hand om allt det adminstriva, någon som tömde kattlådan, någon som handlade, någon som tog hand om min tvätt, någon som städade...någon som tvättade cykeln.
Och här sitter jag och bloggar, men det är ju kul så det har jag inget problem med att få gjort!

Men nu ska jag fortsätta läsa mina nedrans artiklar.
Hej så länge x

No comments: