Monday 23 March 2009

time management?

Jag har så mycket att göra. Ni vet. Jobb. Skola. Paper work. Praktik. Möten.
Helt plötsligt känner jag mig bombarderad med skolarbete. Dessutom har jag en massa blanketter som måste fyllas i. Dokument att kopiera. Saker att posta. Gud vad det är tråkigt att göra såna där små grejer, ni vet. Sånt där som lätt ligger på hög. Högar som blir monster i mitt huvud. Det lustiga är att oftast är det inte så nedrans tråkigt som man tror att det ska vara. Oftast är det okej. Men oftast, i mitt fall, så skjuter jag upp saker och ting. Tänker på det allt för mycket och gör inte så mycket åt saken. Just de där små grejerna.
Dessutom glöms det lätt bort när man inte får tiden att räcka till. ´

Jag har en plan och jag ska sätta den till liv. Jag har organisationer som måste kontaktas, jag har saker att lära och ett budskap att sprida.
I am gonna teach the kids about something.
Det är något som glöder inom mig. Jag har sett alldeles för mycket för att inte vilja göra något.
Någon stans måste det bli en skillnad för dagens ungdom.
Min lilla plan handlar om att skapa skillnad. Något nytt.
Jag smider så det glöder. Och jag tror på mig själv. Det här klarar jag.

Nigh night.

No comments: