Thursday 19 March 2009

Kattfest

Igår kväll när jag satt och pluggade hade jag fönstret öppet. Mina katter Elsa och Astrid gick ut och satte sig i vår trädgård på framsidan - och helt plötsligt hoppar grannkatten in gemom fönstret med Astrid efter.
Astrid har alltså bjudit hem grannkatten på efterfest. Men någonstans får man sätta en gräns tycker matte och jag ser till så att grannkatten går ut igen.
Några timmar senare när jag väl har gått och lagt mig så hör jag katterna springa runt här på undervåningen. Jag vaknar och tänder lampan, och då ser jag att grannkatten har kommit in igen! Men den här gången genom kattluckan som sitter på dörren mot trädgården på baksidan av huset.

Vilken kattfest. Visst är det kul att våra katter har skaffat sig en buddy men att bjuda hem kompisar sådär mitt i natten är väl lite av en överdrift?
Hm, jag undrar om det inte grannkatten är en hankatt....vilken tur att våra kissar är steriliserade.

No comments: