Saturday 7 March 2009

Solsken och The Mountain Goats

Det ar fortfarande dott pa internet fronten hemma. Sa nu sitter jag faktiskt pa ett internet-cafe! Gud sa sunkigt. Men jag har mail att svara pa, pengar att overfora, bloggar att skriva.
Jag tycker att det ar ganska lustigt att jag har fatt detta behov av att skriva av mig pa ett sadant publikt satt. Och det ar mycket tack vare er mina kara lasare. Jag tycker att det otroligt kul att ni ar inne har och laser mina ord och att ni kommenterar! Love, Love, Love to you all!
Veckan har varit ganska tung. Skolan ar otroligt kravande just nu, och ibland nar allt kanns tungt och jobbigt sa glommer man bort att ta det med en nypa salt och faktiskt ha roligt. I stallet for att vara nyfiken och tycka att det ar spannande att lara mig nya saker, ser jag det bara som krav och far lite prestationsangest.
Jag kom pa mig sjalv och mina tankebanor och har nu tagit ett medvetet beslut att andra installning.
Vi laser valdigt mycket KBT just nu och jag tar till mig av det jag lar med hela mitt hjarta. 'I think therefore I feel' tycker jag stammer otroligt bra med mig. Nar jag kanner mig orolig, angestfylld, arg, ledsen etc sa ar det for att jag tanker tankar som triggar dessa kanslor. Och ofta, i mitt fall, sa fantasirar jag allt for ofta om vad som kommer att ske i framtiden - och tror alltid det varsta. Jag fantiserar om hur andra manniskor kommer att reagera nar jag gor vissa saker. Inte konstigt att man gar runt och kanner sig orolig nar man forutspar framtiden till att bli en katastrof!
Hehe...det ar faktiskt ganska komiskt.

Solen skiner i London, det ar ganska varmt och jag lyssnar pa The Mountain Goats.
I kvall ska jag gora en come back till Brick Lane dar vi ska fira en kompis fodelsedag. Nu vantas en springtur och sedan promenad med Angelika.
Ha en underbar helg mina lovelies...
Sx

No comments: