Friday 27 February 2009

Gräset är alltid grönare...

Varför är det så att gräset alltid är grönare på andrs sidan? Här sitter jag och ska precis cykla ner till Waterloo för att ta tåget till The Priory i Barnes där jag jobbar som trainee en dag i veckan. Men när jag ser ut genom fönstret och ser den gul/gröd-klädda mannen som städar trottoaren här utanför kan jag inte hjälpa mig att tänka...
'Det där ser ju faktiskt mysigt, lugnt och bekymmerfritt ut...att sopa gatorna måste vara ett mycket skönare och lugnare jobb än mitt...'

Uppskatta det du har Sofia, var det va?

I'm off, have a lovey friday everyone!

4 comments:

Anonymous said...

Så känner jag också på morgonen. Imorse när jag kokade kaffe blev jag plötsligt sugen på att bli sopgubbe ;)

Förresten - jag tror att jag har missat att kommentera på din olycka häromdagen - förlåt! Jag har inte varit riktigt vid mina sinnens fulla bruk pga feber osv. men jag har tänkt på dig och är glad att det gick såpass bra. Hoppas även allt löser sig med föraren - låter som en jobbig typ.

Ha en underbar fredag! Kram Anna

Anonymous said...

Du är inte ensam.

Men jag tror inte vi skulle klara av sådana jobb vi är för rastlösa själar.

Är ganska avis på dem för de flesta verkar vara nöjda med livet....det är väl som de säger "Ignorance is bliss" och då menar jag inte ignorance som något negativt.

Anonymous said...

Grattis pa fodelsedagen!!

Hoppas du far en toppen dag!


massor med kramar!

Anonymous said...

Grattis!

Kraaam
Zaba