Thursday 19 February 2009

06.46..

...är tiden jag behöver traska hemifrån i morgon bitti enligt Journey planner. Kl 8.30 börjar min första dag på The Priory, och eftersom det ligger i sydvästra London, ganska långt ut, och jag bor i nordöstra, så tar det en stund att ta sig dit. Dessutom finns där ingen tunnelbana utan jag måste ta ett tåg från Waterloo. Och Waterloo är en sådan där knäpp station att försöka ta sig till från Newington Green! Jag ska se om man får ta med sig cykeln på tåget ut till Barnes, i sådana fall skulle jag kunna cykla till Waterloo. Jag har ingen lust att låta min svindyra älskade cykel stå utanför Waterloo station hela dagen!

Hur som helst. Det är dress code på The Priory och jag har idag blivit informerad att man får inte ha kjol på sig eftersom det är många utav patienterna som är sex-adddicts. Och inga urringade toppar etc...det gäller att skyla sig med andra ord! Kan man säga så, skyla sig...är det ens ett ord?
Så jag fick ringa Angelika (flatmate) från skolan och be henne köpa ett par nya kosymbuxor till mig. Jag går ju endast i kjol/klänning eller skinny jeans nu förtiden och äger inte så mycket annat. Så jag kommer nog känna mig lite konstig i svarta tråkiga kostymbyxor i morgon.

Nej, jag är trött efter en asjobbig dag i skolan. Jag har fått lära mig att om man vill känna 'peace' så ska man försöka vara i mer kontakt med sin högra del av hjärnan.
Hmm...något att öva på kanske?

Godnatt!

7 comments:

Anonymous said...

Det later scary men helt klart forstaeligt. Hoppas det gar jattebra idag, jag haller tummarna for dig.

Dessutom kan jag sla vad om att du passar fint i kostymbyxor ;)

Kram!

Fröken Förvirrad said...

Hej Sofia!

Har hittat till din blogg - måste bara få säga att du skriver jättebra, skitkul att läsa, plus att du är uppenbarligen helt grym - praktik på The Priory... jag är mycket stolt ;) Keep it up

Förövrigt längtar jag väldigt mycket tillbaka till London just nu - även om allt är toppen här - vi bar i Valencia förra helgen o firade San Valentino. Hoppas att vi kan komma och hälsa på...fick inte ledigt i mars när jag ville åka..flera andra i teamet hann ta ledigt innan mej. Attans! Men men... det får bli närmare sommaren istället. Ha det bäst! MAssor av krammar / Anna Panna

Fröken Förvirrad said...

Hihi..kramar ska det va förstås

Anonymous said...

Lycka till idag! Det kommer garanterat ga bra men ville bara skicka dig en tanke!

xx Linda

Anonymous said...

Tack for din gulliga kommentar om min blogg, Sofia!
Oh visst ar det ar ju alltid kul att lasa om sina fellow Swedes har i London. :-) Vill hora detaljerad berattelse om hur det gick pa Priory. Ha en skon helg,
Kramar.

PS - MYCKET beundransvart inlagg ang domestic violence!

Anonymous said...

Hoppas du har en bra dag idag, det kommer att gå hur bra som helst :-) Kram!

SW said...

Stina - ja, det kanske kan låta lite läskigt men men...man vill ju inte gå runt och hetsa upp människor i onödan! :)

Fröken Förvirrad - som sagt, välkommen hit skruttunge! KraMMAr tillbaka...:)

Linda, tusen tack!

Catharina, ja det tycker jag med är superkul, nyfiken som jag är älskar jag att läsa om andras liv...hehe. Ska försöka berätta så mycket jag kan om mina erfarenhet på The Priory.

Anna, tack tack tack! Kram!