Tuesday 24 February 2009

pang!

Cyklandes från Tower Brigde till Upper Street med glatt humör så stannade plötsligt en bil rakt framför mig. Jag hann inte reagera utan tänkte bara 'HERE WE GO AGAIN'...
Körde rakt in i bilen, pang sa det!
Jag mår bra, har lite ont i handen och cykeln fick som tur var inte ens en repa.
Bilen däremot fick en rejäl buckla som jag antagligen kommer få betala för. Jag vet liksom inte riktigt vems fel det var - jag hann inte se att bilen bromsade in, och jag vet inte om det var på grund av att jag var i 'la la land', lite absent minded helt enkelt, eller om det var för att bilen bromsade allt för plötsligt.
Jaja, gjort är gjort.
Ska nog börja cykla lite försiktigare...

7 comments:

Anonymous said...

Ah stackare. Hoppas handen blir bra snart och att du slipper betala for bucklan..

xx Linda

Ces said...

Aj jaklar. Hoppas du ar OK. Vilken tur att det inte var varre. Jag vagar inte cykla i London pga trafiken. Varfor kan dom inte skaffa cykelvagar som vi har i Sverige?!

C xx

SW said...

Linda - ja det är nog ingen fara med handen. Har pratat med en kompis nu och hon tror inte att jag är skyldig att betala, och man ska akta sig för att inte bli lurad i sådana här affärer så jag ska stå upp för mig själv tänkte jag! x

Ces - jo jag har varit med om två, tre små olyckor sedan jag började cykla så jag borde kanske vara räddare än jag är. Grejen den är att det inte är så farligt bara man följer trafikreglerna (vilket många dårar inte gör)! xx

Anonymous said...

Ärligt talat,cyklar man i en stad som London är man inte så lite naiv.
Skulle vilja påstå att du cyklar med livet som insats VARJE GÅNG.

Kan väl inte vara mysigt att cykla omkring i skitiga London bland alla avgaser och oljud.Eller?
Spara pengar kan man göra på annat sätt.

SW said...

Ida - att cykla i London utan cykelhjälm och inte följa trafikregler skulle jag kalla naivt. Jag ser naiva cyklister hela tiden som cyklar som dårar, med ipoden i öronen, stannar inte för rödljus etc. Och visst, vi riskerar våra liv hela tiden så fort vi rör oss utanför våra hem - herre gud, men jag skulle inte påstå att jag riskerar mitt liv mer än vad folk som kör bil gör!

Och jo - det är störtskönt att cykla i London, jag blir bara frusterad när jag åker public transport, det går otroligt sakta och kostar alldeles för mycket pengar. Jag sparar ca 1300 pund om året på att cykla. Dessutom är det miljövänligt!
Kram

Anonymous said...

Kan inte sluta undra om du inte blev lite inspirerad av Cykel galning Videon ;)...

Nä seriöst hoppas handen blir bra fort.

Vet hur det är att cykla i London då jag själv cyklar minst 5 dagar i veckan (pojkvännen också).

Det är inte naivt eller farligt att cykla dock måste man ju använda sunda förnuftet för det finns idioter....värst tycker jag faktiskt att gångarna (vad faan heter pedestrians på svenska???) är.

Cykelvägar vore drömmen.

SW said...

Zaba - ja visst är det så, om man inte ser sig själv som odödlig och cyklar med sund förnuft som du sa så brukar det gå. Jag har haft tre små incidenter sedan jag började, en gång hade jag en bil som körde rakt ut i vägen utan att se sig om och han såg mig helt enkelt inte, tur nog hände inget allvarligt. Andra gången var det en stor grop i gatan och mina bromsar var lite dodgy så jag flög över styret och skadade armbågen. Tredje gången var igår...

Och ja visst är pedestrians livsfarliga! Går RAKT ut i gatan utan att se sig för, jag får skrika högt så att dem reagerar. Kram!