Monday 2 February 2009

Man borde ha en spark

Vi har ca 15 cm snö i London, hör och häpna, och som jag förutsedde igår kväll så stannar hela staden upp att fungera.
Det roliga är att om man bor i Islington och jobbar i The City (finanskvarteren) så skulle det inte ta mer än 30 minuter att promenera in. West End tar ca 45 minuter från Newington Green där jag bor, så en omöjlighet är det knappast. Men folk älskar att kunna skylla på snön och därmed ta en dag ledigt.
Jag hade en lite längre resa att göra idag eftersom jag skulle ha varit i Roehampton, Barnes idag klockan 11.30 - tyvärr var alla tågen inställda från Waterloo och någon busreplacement service var det inte att tala om eftersom varken snöplogar eller vinterdäck finns i denna stad!
Min irritation som jag upplevde i morse över det här landet har nu övergått till en lugn stillhet, jag ska ägna dagen till att göra allt det där man aldrig har tid för annars, fixa, städa, dona, och dricka varm choklad. Ska även gå en promenad ner till The City och se om jag kan köpa en ny dator (dvs om något är öppet?).
Shit, jag vill ha ett par snow joggers, en overall och en spark. Det vore väl kul?

5 comments:

Anonymous said...

hela min skola är stängd på grund av vädret. "för att lärarna inte kan ta sig till skolan", sa säkerhetsvakten när jag kom dit för att gå på min lektion... SJUKT! jag pulsade/halkade genom snön från en kompis hus i stamford hill till t-banan i seven sisters, i nyinköpta högklackade (första gången jag har haft på mig högklackade skor på evigheter) vårskor gjorda av mocka....

SW said...

Jo jag vet, när jag gick på City var det likadant, helt sjukt! Men nu ska jag göra som britterna gör, dricka varm choklad och bara njuta över att inte behöva göra ett skit!

Anonymous said...

Ja min skola ar stangd med - gar pa just City University :-)
Min killes kontor ar ocksa stangt...men tyvarr inte byran jag ska pa intervju hos imorgon.

Tank sa manga lediga dagar man kunde ha i Sverige om sno paniken spred sig dit med!

Anonymous said...

Jag var inte lite irriterad imorse - för bara två veckor sedan hade jag kunnat promenera till City från Old Street, men så var jag alltså tvungen att bege mig sydost. Va?!

Anonymous said...

That's me ;)

Kul att du hittade mig...

Jag trivs jattebra dar ute och jag maste faktiskt saga att sa lange jag haller mig runt skolan sa tycker jag att omrader ar helt ok, varre blir det ju om du borjar knalla omkring.

Skoj att du trivs, du har val bara ett halvar kvar. (avis)?

Hor av dig om du ar pa skolan (campus elephant & castle) sa kan vi kanske se pa en kaffe.