Monday 9 February 2009

En jäkla massa oväsen

Mitt huvud skriker
'Drick, drick, drick - ta valium, drick, drick, drick! Det kommer lösa det hela. NEJ DET KOMMER DET INTE ATT GÖRA. Drick drick drick. Allt kommer ändå att gå åt skogen. Försök att ha hopp. Ja, men allt kommer ändå gå åt helvete. Ska jag dricka? Jag vill inte dricka. DRICK DRICK DRICK. Ta något. Gör något. Kanske bara ett glas vin? Det kanske går? Du kanske inte har något problem? DRICK DRICK DRICK. Drick i smyg. Säg inget till någon. NEJ JAG VILL INTE DRICKA. Gå till ett möte. Ring någon. JAG VÅGAR INTE. Drick, drick, drick. Allt kommer ändå att gå åt skogen. Du var dömd till att misslyckas. DRICK DRICK DRICK. SLUTA, HÅLL TYST!!!'

Åh vilken härlig dag det har varit. Nu ska jag gå ner till mitt sovrum, tända ett ljus, läsa en bön och stirra in i ljuset och försöka hitta lugnet som finns där långt nere i maggropen. Inte lyssna på mitt huvud som bara skriker en massa skit hela tiden.

Sleep well!

2 comments:

Judith said...

Jag fattar....jag har haft tankar som att om ett lite tag kan jag lämna NA. Då kan jag dricka normalt!
Jag klarar mig utan NA bara jag finner mina andra vänner som är i den andliga helande världen, den som typ finns i Indien eller nåt!

Yeah, vem försöker jag lura?

Gud, vad jag hatar mina tankar ibland.

Kram

SW said...

Judith, ja jag har nog inte tänkt i dem banorna den här gånge, men när jag hamnar i depressioner så säger min hjärna till mig att dricka....eller rättare sagt, skriker, med min röst!
KRAM!