Sunday 22 February 2009

First day at work

Okej, nu är jag äntligen hemma och har lite tid för bloggen, så därför tänkte jag berätta om min första dag på The Priory - min nya arbetsplats. Jag ska vara där som trainee och började min första dag i fredags.

8.30-9.30 började vi dagen med möte där vi hade en gonomgång om alla patienter på avdelningen. Vi går genom allt skriftligt material patienterna lämnat in dagen innan(tex uppgifter), diskuterar om det är något vi är oroliga för, om patienter gör progress, deras beteende, familjesituationer etc.

9.30-10.30 fick jag vara med på movement therapy! Det var otroligt intressant. Här är syftet att försöka förklara känslor med hjälp av rörelser, ett otroligt häftigt sätt att få förståelse för det vi känner och gör genom att använda kroppen. Jag blev väldigt imponerad och inspirerad!

10.30 - 11.00Jag och Barney (den andra traineen) gick genom med terapeuterna vad som hade hänt under Movement Therapy.

11.00-12.30 Grupp terapi (womens group) jag satt med och observerade och hade som uppgift att vara beredd att göra 1:1 snack om någon av patienterna vägrade att vara med...som tur var behövdes inte det den här gången! :)

12.30 - 13.00 Genomgång av vad som hänt under grupp terapi

13.00 - 14.00Två rätters lunch för ynka £2 i restaurangen som finns på The Priory. Me like!

14.00 - 15.30
Clinical Supervision. Här träffas alla terapeuter som jobbar på avdelningen och har ett möte där vi pratar om sådant som berör oss. Det är viktigt att man som terapeut får chans att prata av sig, eftersom det är väldigt lätt att man tar med sig allt jobb hem...och det kan bli lite tungt!

15.30 - 16.30 Akupunktur - jag satt bara med här och behövde inte göra så mycket förutom att hjälpa till med att fylla ut lite papper. Jag blev vädligt frestad att rycka ut alla nålar, det såg kul ut!



Efter min första dag var jag supertrött men väldigt nöjd och väldigt imponerad. Samtidigt som jag hade lite ont i hjärtat efter allt jag hörde under gruppterapin.
Längtar redan till nästa fredag!

No comments: