Saturday 14 February 2009

My single life

Jag älskar att vara singel. Jag är inte bitter och jag är inte desperat. Det är ingenting jag tänker på så ofta faktiskt, men eftersom det är Alla Hjärtans dag tider så är det många som pratar om det. Min kompis Sara ska tydligen ha en anti-valentines day party i morgon och mår illa så fort hon ser rosor,hjärtan etc.
Jag bryr mig faktiskt inte alls. Jag trivs med den jag är och känner varken något behov av att vara i ett förhållande, inte heller någon avundsjuka till dem som är.
Mina kompisar och jag går inte ut och dricker drinkar och pratar om män som inte hör av sig, eller gör oss olyckliga och allt annat trams. För rent ut sagt, sådana 'obsessive' konversationer har jag gjort tillräckligt av.
För mig handlar det mycket om att lära att älska sig själv och ha kärlek till sig själv. Om jag älskar mig själv så behöver jag ingen annans uppmärksamhet eller bekräftelse till att jag är en bra tjej. Det där med att älska sig själv är inte det lättaste. Jag kör ganska mycket med 'fake it to make it' metoden då jag helt enkelt ser mig själv i spegeln och säger till mig själv att jag är en bra tjej, att jag är värd att älska och att jag dessutom är HOT STUFF. Haha! Det var svårt i början men efter ett tag vänjer man sig.
Nästa gång jag går in i ett förhållande kommer det att vara med någon som jag inte behöver, men någon som jag vill ge kärlek till.

LOVE....
Sofia

5 comments:

Anonymous said...

Bra, bra, bra! Den viktigaste karleken ar den till en sjalv. Och nej det ar verkligen inte latt, speciellt da man kanske har haft det lite jobbigare an vad man borde i livet, men att du forsoker ar toppen.

Sen gillar jag din installning till Valentines och singellivet for faktum ar att man maste inte varken hata eller alska Valentines och man behover defenitivt inte vara i ett forhallande for att overleva.

Jag hoppas du har en underbar dag, Valentines eller ej :)

Kram

Anonymous said...

Tack for att du kikade in hos mig. Vilken mysig blogg du har, glad att jag hittade hit- kommer garna tillbaka!
Oh ja, semlorna var gudomliga! Fantastiskt god mandelmassa som jag annars ibland kan tycka ar for sot. Kopte aven med mig tva stycken hem.:-)

SW said...

Stina - ja eller hur, älska dig själv så att det sprudlar om det, det är dessutom jäkligt attraktivt och människor lägger märke till det.
Och ja, jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt med all den kärleken som finns i luften idag.
Kram!


Catharina - mandelmassan var helt perfekt! Inte alls lika sötsliskig som den brukar vara...
Och vad kul att du kom och besökte mig, komma gärna igen! :)

LisaUEEEC said...

Bra inlagg om Valentine's Day - jag haller fullstandigt med! Innan man kan alska nagon annan pa ett "vettigt satt" sa maste man kunna alska sig sjalv, vilket inte ar det lattaste. Jag brukar sjalv kora fake it till you make it... det funkar det flesta dagar;)
Vad galler Valentines - det ar ju inte obligatoriskt att fira, sa man kan ju bara strunta i det om man vill! Det ar ju faktiskt mest den kommersiella varlden som fatt oss att tro att det ar den 14 Februari som galler om man vill visa sina romantiska intentioner - egentligen duger j vilken dag som helst pa aret, men det verkar som att vi behover en speciell dag pa aret inbokad i dagens hektiska och inrutade tillvaro.
Sa ni som ar singlar - var stolta over det och njut av det. Stolta for att ni alskar er sjalva tillrackligt mycket for att inte kasta er in i ett "bara-for-att-jag-ar-tillrackligt-desperat-forhallande" och njut av det for att singellivet ger er tid att upptacka och alska er sjalva mer (ni blir battre som partners i framtiden da).
Sjalv tycker jag det ar lite smajobbigt med Valentine's - jag ar gift och min man bor i Sverige och jag saknar honom som sjutton! Speciellt nu pa Valentine's nar jag ser killar pa stan komma rusande med blombuketter i hogsta hugg och nagot forvantansfullt i blicken - och massor av par promenerandes hand i hand, som klatt upp sig for varandra for att ga ut pa en mysig restaurang och avnjuta en harlig middag pa tu man hand...

SW said...

Elisabet - så sant, så sant! Valentines day är inget obligatoriskt, jag har alltid struntat i den dagen när jag har haft ett förhållande.
Och ja man ska vara stolt över den man är, singel eller inte, och vilket bra sätt att beskriva stackarna... 'bara-for-att-jag-ar-tillrackligt-desperat-forhallande". Jag är verkligen superglad för alla de som är i lyckliga hälsosamma förhållanded. Tyvärr vet jag allt för många människor, speciellt tjejer, som är i förhållanden endast för att de är livrädda att inte ha någon.
Hoppas du får träffa din man snart!
Kram