Tuesday 17 February 2009

Home sweet home

Jag tänkte bjuda er på en liten visning i mitt hem. Det är i ett traditionellt Viktorianskt hus jag bor i. Huset är konverterat till två lägenheter, vi har bottenplan och första plan...därmed fick vi trädgården! :) (och inbrottstjuvarna)
Jag tycker verkligen bra om min lägenhet, vi har väldigt högt i tak och jättestora traditionella sash-windows - jättemysigt! Eftersom jag är uppvuxen i ett gammalt hus (från 1600-talet) så trivs jag bäst i miljöer som inte är stilrena och toppmoderna. Nej, traditionellt, inbott och mysigt ska det vara.









Bilderna är faktiskt tagna förra våren och vi har gjort om lite granna sedan dess. Trädgården är fin under sommaren då vi har rosor och andra växter i blomkrukor, plus utemöbler. Just nu är den ganska grå och trist, och kortet visar bara en fjärdel av hela trädgården. På framsidan har vi en japansk trädgård som är mer eller mindre grön året om. På våren, sommaren och hösten frodar olika sorter av lavender i den. Lyckos mig som har mitt sovrum 'overlooking' (svenskt ord??) framsidan av trädgården, jag behöver bara öppna fönstet för att känna en ljuvlig lavenderdoft!
Mitt sovrum hade jag inget kort på, men ska fixa det så snart jag har tagit itu med...städningen. Hrm.

3 comments:

Anonymous said...

Vad fint ni har det :)

Anonymous said...

Vad fint ni har det :) Överblickar är kanske ordet du söker?

SW said...

Stina, tack!

Camilla, ja precis...överblickar..tack för att du påminde mig!