Wednesday 25 February 2009

London by night

Jag var inne och läste på forumet på Londonsvenskardär det diskuteras mycket om var man ska gå ut, vilka klubbar som är bra, hur mycket det kostar osv.
Själv är jag ute på galaj nästan varje helg och går till väldigt olika ställen beroende på vad jag känner för.

Om jag vill dansa som en galning så går jag helst till I LOVE ACID eller Disco Bloodbath i Dalston. Jag är inte så mycket för att betala en massa inträde på stora klubbar som The Egg...

När jag går ut i my little black dress och högklackat har jag på senaste tiden hamnat på The Double Club (som jag skrivit om förut). Det stället tog mig på fall när jag första gången var där, det är otroligt trevligt och väldigt bra musik. Tyvärr så har ryktet spridits om denna klubb och har på senaste tiden blivit lite väl populärt för min smak. Eftersom det är sponsrat av PRADA så har det blivit det nya innestället för alla övertrendiga människor som inte verkar veta hur man har kul utan står mest stilla och putar med läpparna. Haha! :)
Annars så tycker jag att On The Rocks på Kingsland Road i Shoreditch är kul, väldigt bra musik - men det kan bli lite för mycket folk ibland. Övervåningen på Ronnie Scotts är också roligt om man vill twista lite - tänk 50, 60 -tal!

Något som jag saknar kunskap om är riktigt bra cocktailbarer! Jag går väldigt gärna till Skylonpå South Bank, de gör väldigt goda virgin cocktails där. Jag har också provat Windows of the World som är en bar högst upp i Hilton på Park Lane, underbar utsikt men cocktailsen var en otrolig besvikelse. Vi betalade £8 för en cocktail som smakade som juice från Tesco.
Det finns också några få bra cocktailbarer på Clerkenwell Road i Farringdon. Men jag saknar trevliga barer som har öppet sent och inte blir invaderade av idioter! Ni vet, ställen man kan faktiskt gå till utan folk ramlar över en, häller öl över mina nya skor osv. Någon som kan tipsa?

No comments: