Friday 13 February 2009

varför den heter 'mission sparkle'

Mina flatmates tycker att namnet 'mission sparkle' är ganska larvigt. Och mest av allt så tycker dem att det inte är jag...ni vet, inte min stil.
Därför vill jag berätta varför min blogg heter just som den heter.
För 1.5 år sedan så gick jag ständigt runt och sa att jag kände mig som en luffare. Det brukade skämtas om att jag var en 'luffare on a daily basis'. Jag kände mig ful, grå, trist, trött och såg hela världen och livet i ett ganska grått perspektiv...
Så, därför, när jag började förändras och se allt det fina i livet, allt det ljusa och allt som faktiskt glittrar så bestämde jag mig för att kämpa. Att varje dag göra mitt bästa för att se det vackra i allt, allt ljus, allt hopp, all positiv energi. Hur jag än känner mig, om jag vaknar upp med en känsla av att jag är en luffare och att världen är ett helvete, så ska jag göra mitt bästa att utstråla hopp och ljus.
Därav kom jag på Mission Sparkle när jag var tvungen att välja adress på blogger.
Så tyck vad ni vill. Nu vet ni att det handlar om så mycket mer än rosa glitter!
Sov gott. (och vad gör jag uppe så sent på natten igen?)

3 comments:

Anonymous said...

Haha, jag misstankte att du redan hade blivit det, men det ar vart att chansa;)

Tycker 'Mission Sparkle' ar ett klockrent namn och livsfilosofi, inte det minsta fjatigt.

Lycka till imorgon och ha en bra helg

xx

p.s. hur ser nasta torsdag ut for din del? Ar du i skolan, har du tid over och har du lust att ses pa en fika?

Anonymous said...

Förstod direkt vad du menade med Mission Sparkle och tycker namnet passar både dig och din blogg.

SW said...

Sophie och Zaba - vad bra att ni inte tycker som mina flatmates, att namnet är urfånigt! xx