Sunday 22 February 2009

jag borde börja äta hemma

Idag när jag o min bästis var och åt sunday dinner så suckade EJ och sa...'I'm gonna start to have to eat at home soon'.
Jag håller med. Ni som har varit inne hos mig och läst förut har nog förstått att ja inte är särskilt domestic. Och även om jag klagar så har ingen förbättring skett. Det värsta är att jag har verkligen tröttnat på att äta ute. Jag åt ute i fredags. Igår åt jag både lunch och middag ute, och idag åt jag Sunday roast på en pub. Plus alla lattar och allt fika.
Snacka att jag skulle spara lite pengar också på att börja laga mat och äta hemma!

Nu ska jag äta lite supersen kvällsmat. Ost och kex....domestic? :)

2 comments:

Anonymous said...

Nar jag borjade gymnasiet och flyttade hemifran sa kunde jag laga mat till viss del, men jag var liksom ingen mastare och framfor allt sa hade jag grymt dalig fantasi.

Sa det jag gjorde var att jag inforskaffade en kokbok med recept som passade mig bra.

Snabba, billiga, nyttiga och enkla och sen sa borjade jag laga efter den. Efter ett tag borjade fantasin floda och jag provade mig pa egna saker.

Nar jag val hade lyckats laga mat lite sa blev jag genast mer motiverad eftersom jag tidigare bara fatt ihop nat halvdant.

Nu for tiden sa hittar jag en massa inspiration fran sidan Allt Om Mat. Men som sagt, tipset ar att laga efter recept i borjan.

Nu for tiden ar laga middag ren terapi for mig, en helig stund pa dagen helt enkelt dar man far vara kreativ och kansloutlopande :)

Kram

SW said...

Tack för tipset Stina! Jag har faktiskt ganska många kokböcker...som jag mest använder när jag ska baka. Haha, jag är nämligen en mästare på det där med bakning. Kanske ska försöka bli en mästare på matlagning också?
Tycker du att det är lika kul att laga mat till dig själv? Jag brukade faktiskt laga mat när jag hade en boyfriend, det blir ju så mkt roligare när man har ngn att avnjuta måltiden med.
Kram!