Wednesday 25 February 2009

Jäkla credit crunch

Jag har inte skrivit så mycket om det här på bloggen men jag är för tillfället arbetslös för första gången i mitt liv. Ja, förutom att jag är på The Priory en dag i veckan och har skola. Men jag behöver jobba 3 dagar i veckan för att få det att gå ihop, och så som det ser ut nu med credit crunch så är det inte det lättaste att få ett perfekt deltidsjobb! Jag blev ju erbjuden ett jobb på GOSH, men tackade nej eftersom lönen var så kass och det skulle inte gå ihop om jag bara vill jobba tre dagar i veckan.
Så här sitter jag med två olika jobberbjudanden och inget av dem är perfekt, ett är jättebra betalt men börjar inte förens om en månad, och jag har inte råd att gå utan jobb en månad till. Det andra jobbet börjar på Måndag men det är inte alls lika bra betalt.
Suck. Anledningen till att jag inte har något jobb för tillfället är för att jag tackade nej till att bli förflyttad till Washington DC.

Jaja, i morgon bitti har jag en intervju i Shoreditch, tre dagar i veckan, perfekta timmar och bra lön. Skulle jättegärna jobba i Shoreditch/Hoxton området igen....så håll tummarna är ni snälla!

Btw, vad tycker ni om mitt senaste köp från American Apparel? En superenkel klänning som man blir assnygg i. Som ni kanske märker har jag fallit och blivit hooked. :)

3 comments:

Anonymous said...

Oh my, den var superfin, du var jatefin i den! Vad heter modellen? Jag ar sugen!

Hoppas allt gar bra med den galna bruden och forsakringen.

Kram

Anonymous said...

Gud sa jobbig tjejen med bilen verkar. Ta inte skit, hon har ingen ratt att vara otrevlig eller hota dig pa nagot satt! Glom inte bort det!

Lycka till med jobb letandet, jag haller bade tummar och tar. Vad ar det for jobb du soker?

xx Linda

SW said...

Stina - modellen heter 'Mélange Jersey
Sleeveless Funnel Neck Shift Dress'..check it out! Jätteanvändbar eftersom man kan ha den både på jobbet och som partydress! kram!

Linda - nej jag ska stå på mig! Man märker ganska snabbt att hon bara är ute efter att pressa mig på pengar, annars skulle hon nog inte bli så himla aggressiv. Jag jobbar med barn och ungdomar, vill helst få ett jobb med något projekt som jobbar med ungdomar som det har gått lite snett för. Vi får se, i dessa tider känns det som man inte får vara för picky! xx