Tuesday 10 February 2009

Smålands coffee was a good start of the day

Idag när jag var på väg till tåget till Barnes för att besöka The Priory hittade jag en jättesöt liten coffeeshop vid namn Småland! Jag gick såklart, och köpte en delicatoboll, en banan och en earl gray tea. Tjejerna som jobbar där är jättesöta och trevliga, så fort jag klev in på det lilla cafeet så ropade dem 'HELLO!' och log stort. Denna lilla händelse livade verkligen upp min dag, precis vad jag behövde!

Min första erfarenhet av The Priory var jättebra, över förväntan till och med. Bernedette som kommer att vara min supervisor är jättetrevlig och hon gick genom allt jag behöver veta. Jag fick träffa alla andra terapeuter på ATP och fick se mig omkring på avdelningen. Det känns väldigt fint och lyxigt, inte alls som ett sjukhus utan snarare ett hotell...
'I look forward to start working with you' sa Bernedette och log. Jag är nöjd, allt känns en aningens bättre.

Det där med att stirra in i ett ljus fungerar faktiskt. Det hjälper mig att fokusera på ljuset i världen, i stället för alla mina mörka tankar och demoner.
Love and LIGHT
Sofia xxx

4 comments:

Anonymous said...

Jag blir sa glad da jag laser det har inlagget! Det verkar som om du kommer fa det riktigt bra pa The Priory och dessutom blir jag glad for du verkar ha en bra dag.

DET gjorde min dag :)

SW said...

Stina - vad kul att jag gör dig glad. Du gör mig glad! KRAM! :)

First Officer Hillevi said...

Kul att du gillade Småland Coffee, det gör vi som jobbar där också :P (även om jag inte tror att jag jobbade när du var där). Varmt välkommen tillbaka!

SW said...

Hillevi, yes I'll be back for sure!