Monday 9 February 2009

oops

Klockan är nu 01.22 och jag glömde bort att äta idag. Eller, nej det var faktiskt en lögn, jag har ätit, men ingenting nyttigt överhuvudtaget. Dagens diet bestod av en kaviarsmörgås, en chokladboll, en kanelbulle, några bitar toblerone och ja, inget mer. Skärpning Sofia! Jag är verkligen dålig på att ta hand om mig själv, men jag ska bli bättre. Det blir liksom knasigt när man är ute på vift, flyger flygplan, åker tåg och taxi och sånt där. Helt plötsligt sitter man framför datorn mitt i natten och undrar varför man är så förbaskat hungrig!
Så nu tänkte jag äta något innan jag går och lägger mig. Jag har även lyckats vända på dygnet.
Jeeesus. Jag behöver verkligen en assistent tror jag. Det har jag sagt förut, men jag verkar liksom inte lyckas att ta hand om de mest grundläggande sakerna i mitt liv. Skämt och sido, övning ger färdighet, är det inte så man säger? Jag är fortfarande i första lärostadiet, trots mina 25 år.
Första steget tar jag nu. Jag ska gå och lägga mig, eller ja just ja, äta något först.
Sverige var okej. Lite halt och slaskigt men det var trevligt att träffa alla. Stockholm är en underlig stad, alla ser likadana ut och människor säger inte ursäkta om dem råkar springa in i varandra. Jag säger ju 'Sorry' på automatik så fort jag knappt snuddar vid någon.

Nej. Godnatt.

1 comment:

Anonymous said...

En till utmaning till dig i min blogg ;)

Stina