Tuesday 3 February 2009

Och så över till er...

Jag vet inte vad som har hänt men antalet besökare har idag ökat rejält...och jag som är nyfiken i en strut skulle jättegärna veta, who are you?

För er som är nya till min blogg, så kan jag berätta lite om mig själv. Sofia heter jag, har bott i London sedan juni 2002. Jag flyttade hit två dagar efter att ha tagit studenten och förälskade mig i staden från första stund. Sedan dess har otroligt mycket hänt - jag har bott i åtta stycken olika hus och lägenheter, jag har blivit kär, varit sambo, separerat, jag har läst psykologi och är nu på master nivå, jag har gjort otroligt många naiva och dumma saker , och lärt mig desto mer.

Just nu, nästan 7 år sedan jag flyttade hit befinner jag mig i en början av ett ny personlig tidsepok. Mitt vilda partyliv med sex, drugs & rock n' roll utspelas nu under nyktra omständigheter och jag känner att jag för första gången i mitt 25-åriga liv kan se klart. Därför kan vissa inlägg handla om mina erfarenheter av hur man tar sig ur ett destruktivt beteende. Min egen historia gör inte ont längre, jag har lyckats ta avstånd från det och hoppas det jag skriver på något sätt kan hjälpa någon utav er som läser!

Så, who are you people?

S xx

8 comments:

Anonymous said...

Mina besökare sköt också i höjden igår! Jag misstänker londonsvenskar.com :)

Och Haz är underbart! Min gamla chef tog med mig till den vid Liverpool St en gång och sedan dess är jag fast. Så prisvärt och så underbart gott! Plus att jag vill plocka ner kristallkronorna varenda gång jag kliver innanför dörren...

Ha en bra dag!

Anonymous said...

Det är inte pga mig som siffrorna skjutit i höjden idag, men jag kan presentera mig ändå. Jag hittade din blogg för några månader sen, tror jag det var, minns inte hur, och har läst rätt så regelbundet sedan dess. Jag gillar framförallt att läsa bloggar som handlar om andras vardag, just därför att det ofta inspirerar mig i min egen vardag och ibland påminner mig om the little things in life som vi (eller åtminstone jag) ofta glömmer bort. Londonbloggar är också intressanta (hej, Anna, läser även din – följde länk härifrån, dock inte igår utan tidigare) eftersom jag själv bott i London i tre omgångar och numera åker över 2-4 ggr per år. Mycket rolig igenkänning, samt att det känns som om man följer med i vad som händer, dvs på liten skala snarare än sånt man läser i nyheterna. Sen så är jag ingen partypingla, har aldrig varit och kommer aldrig att bli, men just därför tycker jag det är intressant att läsa om ditt klubbliv eftersom det är sånt som jag aldrig haft koll på i London (eller någon annanstans för den delen), och så låter det såååå härligt att cykla överallt! Ska försöka att inte skriva en megakommentar, så jag slutar nu. Mitt förnamn är relativt ovanligt och jag vill därför inte skriva ut det på nätet, och har inte heller fantasi just nu att hitta på något kreativt, därav trista tråkiga anonymous.

Anonymous said...

Skyldig. Det här är mitt första besök. Jag kollade in lite äldre inlägg och såg att du ville lära dig Lindy Hop. Det tycker jag definitivt att du ska. Det är jättekul. Jag har dansat i snart nio år. Jag har en del kompisar som ska undervisa för SwingPatrol som precis kommit till stan (från Australien) och med många ställen runt om i stan så kanske det finns något nära dig också. Kolla in http://uk.swingpatrol.com/class-timetable.php

Hör av dig om du behöver moraliskt stöd och berätta hur det går.

Anonymous said...

Japp, jag är en förstågångare (eller ja, för någon vecka sedan)... Minns inte bara hur jag hittade hit? Kanske genom Stina i London? Följer ganska få bloggar, det finns alldeles för få bra bloggar därute (enligt mig) så det är roligt att hitta någon som verkar vettig =) (du) Haha. Nu ska jag inte slösa din tid mer. Ha en bra dag i snöovädret. Här snöade det inatt, och töade innan jag hann vakna imorse - that's göteborg for ya!

SW said...

Kul att ni alla hittat hit och att ni lämnar kommentarer...
Little jazz - tack för länken, ska definitivt checka den!

Anonymous said...

Hej!

Jag har läst din blogg regelbundet under ett tag.

Du skriver bra och det är kul att följa ditt liv i London :)

/Camilla
Gammal klasskamrat

SW said...

Camilla - wow! Vad kul att du har hittat hit!! Stor kram

LisaUEEEC said...

Jag ar Lisa, storasyster till Stina i London, har set din blogg pa hennes, och pa LS saklart. Tankte forst att din blogg var som alla andras, sma svenska London hoppor... men jag vet nu att det ar bloggar som din som man vill lasa, som foder engagemang och har ett budskap. for nastan ett decennium sen ville jag bli som du, lasa till psykoterapeut men fokusera pa CBT, eftersom jag aldrig gillat Freud, men valde organisations psykologi istallet. tankte att jag var nog faktiskt inte stark nog for att kunna jobba med andra manniskors vilsna liv varje dag, dessutom har jag bara traffat en enda utbildad psykolog som jag klassificerar som "vettig manniska" pa snart 30 ar... ingen bra statistik (kan aterkomma om definition for vettig manniska senare) Men jag tycker att du gor det fantastiskt bra! Och nar jag laste ditt inlagg om killen utanfor Tesco och ostmackan sa tanker jag att det finns hopp om manskligheten anda! ;) Keep up the good work!